Fotoboek Review – Saal Digital Nederland

De afgelopen weken kom je @Saal Digital Nederland regelmatig tegen op Facebook met fotoboek reviews. Verschillende mensen zijn in de gelegenheid gesteld om een review te schrijven. Het leek mij ook een mooie gelegenheid om een boekje te maken van mijn drone fotografie en ook gelijk eens te testen of ik dit soort fotoboeken vaker zou willen laten maken door #SaalDigitalNederland.

Vorig weekend had ik tijd om het boek te gaan maken. Eerst de software gedownload. Wat sowieso al fijn is is dat het en voor de Mac is maar ook voor Windows. Voor de Mac heb je Adobe Air nodig, maar dat installeert eigenlijk feilloos.

Het programma wijst zich eigenlijk van zelf. Je kunt door verschillende opties klikken om te bepalen wat jij precies wil maken. Ik koos voor een Fotoboek van 19×19, glanzende cover en glanzende fotobladen. Bij het maken van het boekje heb je de optie om een vooraf gemaakte layouts te kiezen. Ik vond de Blokken layout mooi voor de eerste pagina van een hoofstuk in het boek. Verder koos ik vooral voor de standaard foto pagina’s zonder tekst. Mocht je willen dan kan je ook automatisch foto’s laten toevoegen. Ik heb er voor gekozen om zelfstandig te kiezen welke foto’s ik in welke volgorde wilde hebben.

Wil je zelf een fotoboek maken. @Saal Digitaal Nederland heeft een mooie kennismakingsaanbieding. EUR 15 korting op je eerste foto boek. Kijk hier voor meer informatie.

Het maken van het fotoboek ging verder goed. Alles kan je aanpassen. Zo ook de voorbeeld indelingen die er beschikbaar zijn. Je kan dus echt alles volledig naar wens maken. Het boekje was gemaakt, foto’s worden geupload naar de server en dan is het afwachten.

Op zaterdag avond het boekje geupload en op dinsdag kreeg ik een mailtje dat het boekje geproduceerd was en op de post was gedaan. Woensdag was het binnen. Goed verpakt, schuimfolie eromheen.

Gelijk uitgepakt en bekeken. Ik ben heel erg tevreden. De kleuren van de foto’s zijn mooi vol. Ik had heel veel foto’s van de herfst, dus is het essentieel dat de kleuren mooi worden afgedrukt. Dit is gelukt, zelfs zonder dat ik de kleurenprofielen heb gebruikt die er zijn. Het boekje heeft zogenaamde lay-flat verbindingen, dus dat betekent dat je een foto over twee volledige pagina’s kan laten afdrukken, zonder dat je dan zo’n hinderlijke vouw in het midden van de foto overhoudt. Vooral voor mij is dit een hele belangrijke optie. Ik had er ook voor gekozen om de pagina’s met een zwarte achtergrond af te drukken. Zeer geslaagd, mooi diep zwarte pagina’s maken de foto’s echt af.

Een klein dingetje wat wat vreemd is: als de bestelling is verzonden krijg je nog een email die doet suggereren dat het een reactie is op een bericht dat je bij Saal Digital hebt achtergelaten. Ik had ‘m bijna weggegooid toen ik er achterkwam dat in die email ook je factuur zit. Dus pas daarmee op. En @Saal Digitaal Nederland , pas dat een keertje aan als je wilt.

Conclusie

Zoals hierboven beschreven ben ik zeer tevreden over het fotoboek. De kwaliteit is zeer goed. Ik zal zeker nog eens een boek bestellen. Een kort overzichtje van plussen en minnen.

• Verscheidenheid van opties voor layout
  • Snelheid van levering
  • Kleuren zijn schitterend
  • Scherpe afdrukken
  • Vreemde email met de factuur
Disclaimer: Deze recensie is geschreven over een boek die ik zelf gemaakt heb, maar die betaald is door Saal Digital. Verder heeft Saal Digital geen enkele verplichtingen gesteld, behalve het verzoek om een eerlijke recensie te schrijven en deze online te plaatsen.
Neem Contact op

We zijn er nu niet, maar als je een bericht achterlaat nemen wij zo spoedig mogelijk contact op.

Not readable? Change text. captcha txt